Η υποστήριξη των υπαλλήλων ως δύναμη της εταιρείας

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για την υποστήριξη των υπαλλήλων προς την εταιρεία τους και πώς εφαρμόζεται στην πράξη;

Θεωρητικά ένας ικανοποιημένος με τη δουλειά του υπάλληλος, θα μιλήσει με τα καλύτερα λόγια στα οικεία του πρόσωπα, για την εταιρεία στην οποία εργάζεται. Από τον έναν στον άλλο, το όνομα της εταιρείας κυκλοφορεί με τον καλύτερο τρόπο, όταν οι υπάλληλοί της μιλούν για αυτήν με τα καλύτερα λόγια. Από την άλλη πλευρά, έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τους υπαλλήλους των εταιρειών ως οντότητες με συγκεκριμένες δυνατότητες που είναι χρήσιμες στον τομέα δράσης τους μέσα σε μια εταιρεία. Ο υπάλληλος όμως δεν είναι μόνον αυτό… Σκεφθείτε έναν υπάλληλο με έντονη παρουσία στα social media, ο οποίος δεν σταματά να μιλά με υπερηφάνεια για τα νέα της εταιρείας του. Ποια καλύτερη «διαφήμιση» για την εταιρεία, την ίδια ώρα που συμβάλει στο χτίσιμο ενός δυνατού brand. Αυτό ακριβώς είναι ό,τι ονομάζουμε «υποστήριξη των υπαλλήλων» στην πράξη. Οι εταιρείες έχουν κάθε λόγο να εστιάσουν σ’ αυτήν για να έχουν ένα επιτυχημένο brand, ένα δυνατό όνομα σε βάθος χρόνου.

Με τα social media να κατέχουν σημαντική θέση στη ζωή μας, το «Δείξε μου τι ανεβάζεις για να σου πω ποιος είσαι» ισχύει και με το παραπάνω. Ο υπάλληλος μιας εταιρείας που την υποστηρίζει αναρτώντας στα social media του περιεχόμενο που την αφορά, στην πραγματικότητα δεν βοηθά απλώς την εταιρεία του αλλά τοποθετείται και ο ίδιος ως ειδικός στον τομέα της ειδικότητάς του και δείχνει το δείγμα της γραφής του. Με αυτόν τον τρόπο δικτυώνεται καλύτερα ενισχύοντας το επαγγελματικό του προφίλ και προσελκύει κοινωνικές επαφές σχετικές με το αντικείμενο της δουλειάς του. Κατακτά δυνατή παρουσία στον χώρο του και δίνει μια ώθηση στην καριέρα. «Κάτι κάνουν καλά εκεί», σκέφτονται οι φίλοι και οι ακόλουθοί του στα social media και φυσικά όλοι αναγνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο άτομο έχει βάλει το χεράκι του για οτιδήποτε καλό συμβαίνει εκεί!

Πώς θα επωφεληθείτε περισσότερο από ένα πρόγραμμα υποστήριξης από τους υπαλλήλους σας

Οι υπάλληλοι μιας εταιρείας, το εργατικό δυναμικό της είναι ο πιο σημαντικός πόρος της αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό για να χτίσετε ένα πρόγραμμα υποστήριξης προς την εταιρεία. Οι υπάλληλοί σας θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κάθε δυνατή πληροφορία σχετικά με προϊόντα ή υπηρεσίες που αποτελούν στόχους σας. Ένα υπάλληλος που δεν γνωρίζει κάτι παραπάνω, λίγο παρασκήνιο ή μια επιπλέον πληροφορία από όσες είναι ήδη γνωστές, δυστυχώς δεν μπορεί να λειτουργήσει επιπλέον υποστηρικτικά προς την εταιρεία, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει κάτι άλλο να επικοινωνήσει. Η πληροφορία θα γίνει η δύναμή του για να εμφανίζεται ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης και η αξιοπιστία με τη σειρά της θα τον μετατρέψει σε έναν σύγχρονο influencer. Πλήθος ερευνών αποκαλύπτουν ότι ένας μέσος αγοραστής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σήμερα, δεν θα προχωρήσει σε αγορά αν πρώτα δεν κάνει την έρευνά του. Και για την έρευνα αυτή θα προτιμήσει τη γνώμη των ειδικών.

Εφοδιάστε με επιπλέον γνώση τους υπαλλήλους σας, δώστε τους μικρά ή μεγαλύτερα tips που αφορούν τους εταιρικούς σας στόχους πάνω σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες και αφήστε τους να λάμψουν σαν ειδικοί στον τομέα τους. Αυτό θα τους κάνει να μιλούν με αυτοπεποίθηση και για τα προϊόντα σας και για το brand γενικότερα. Εσείς έχετε στα χέρια σας το content που θέλετε εκείνοι να μοιραστούν με τις επαφές τους για να ενισχύσουν το προφίλ της εταιρείας σας και θα πρέπει να τους το δώσετε φτιαγμένο με γνώμονα τι θα λειτουργήσει καλύτερα και για τους ίδιους ως φίλοι κάποιων που είναι άσχετοι με τον δικό σας χώρο αλλά και τι θα λειτουργήσει εποικοδομητικά για το χτίσιμο ενός brand με ζηλευτά θεμέλια!

Πριν το ταξίδι αποφασίστε τους συνεπιβάτες και το όχημα!

Πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα υποστήριξης από τους υπαλλήλους σας, καλό είναι να σκεφθείτε τις παραμέτρους που θα του δώσουν μια ώθηση επιτυχίας. Ποιοι υπάλληλοι θα εμπλακούν σε αυτό, για παράδειγμα αλλά και πώς θα τους εντάξετε σε αυτό. Και φυσικά πώς θα λειτουργήσει αυτό το πρόγραμμα μέρα προς μέρα ώστε να έχετε τον έλεγχο και απτά αποτελέσματα;

Η επιλογή των υπαλλήλων και η εμπλοκή τους στο πρόγραμμα

Ας ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι το σύνολο του εργατικού δυναμικού μιας εταιρείας έχει λόγο συμμετοχής σε ένα τέτοιο πρόγραμμα. Από το χτίσιμο ενός δυνατού εταιρικού brand δεν εξαιρείται κανένα τμήμα, ακριβώς όπως δεν είναι περισσότερο υπάλληλος κάποιος από κάποιον άλλον. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί μια εταιρεία να κρατήσει μέσα σε ένα τέτοιο πρόγραμμα τους υπαλλήλους της. Με δεδομένο ότι δεν είναι υποχρεωτικό να συμμετέχει κανείς σε μια τέτοια προσπάθεια, είναι πιθανό να παρατηρηθεί το φαινόμενο όλοι να συμμετέχουν αρχικά αλλά μέρα με τη μέρα ολοένα και περισσότεροι να εγκαταλείπουν. Θα πρέπει, λοιπόν, να έχετε έτοιμες τις απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Τι περισσότερο θα μου προσφέρει αυτό;» ή «Και πώς επωφελείται η εταιρεία από εμένα;». Ακόμη, θα πρέπει να έχετε σκεφτεί τη στρατηγική σας πάνω στην ανταμοιβή αυτών των υπαλλήλων που θα είναι συνεπείς στην προσπάθεια υποστήριξης της εταιρείας. Με ποιον τρόπο θα τους ευχαριστήσετε; Πώς θα τους δείξετε ότι εκτιμάτε πραγματικά την προσπάθειά τους; Και φυσικά, μην αφήσετε απέξω τα τμήματα HR καθώς και το νομικό τμήμα της εταιρείας αφού θα θέλουν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με την πολιτική σας πάνω σε αυτό το πρόγραμμα που εμπλέκει τα social media των υπαλλήλων.

Τι χρειάζεται ένα τέτοιο πρόγραμμα για να γνωρίσει την επιτυχία;

Με πολύ απλά λόγια ένα τέτοιο πρόγραμμα χρειάζεται πάθος. Το να κρατήσετε τους υπαλλήλους μέσα σε αυτό με όρεξη και όχι απλώς διεκπεραιωτικά αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση. Η σωστή διαχείριση είναι το βασικό σας εργαλείο. Όταν τα πράγματα γίνονται απλά και παίρνουν μια κανονική ροή τότε είναι πιο εύκολο για εσάς να σκεφτείτε τρόπους για να εμπνεύσετε, να ενθουσιάσετε και να βάλετε «στην πρίζα» τους υπαλλήλους που εμπλέκονται με το πρόγραμμα υποστήριξης της εταιρείας.

Δίνοντας ενδιαφέρον περιεχόμενο στους υπαλλήλους σας, έχετε κάνει την περισσότερη από τη δουλειά που απαιτείται για να τους κρατήσετε ενεργούς και δραστήριους μέσα στο πρόγραμμα. Οι πηγές σας είναι: το site της εταιρείας σας όπου αναρτώνται όλα τα νέα που αφορούν την εταιρεία αλλά και οι ιστορίες επιτυχίας, άλλοι λογαριασμοί από brands και social media που τους έχετε σε εκτίμηση για το προφίλ τους στην αγορά αλλά ακόμα και περιεχόμενο από τις δημόσιες σχέσεις σας ή από περιεχόμενο των πελατών σας που διατηρούν δικά τους sites και social media.

Τι συνιστά επιτυχία σε ένα πρόγραμμα υποστήριξης των υπαλλήλων προς την εταιρεία του;

Επιτυχημένο είναι ένα τέτοιο πρόγραμμα όταν οι υπάλληλοι που εμπλέκονται μιλούν για αυτό με χαμόγελο και όταν οι υπάλληλοι που δεν εμπλέκονται θέλουν να βρεθούν στη θέση τους. Όταν βλέπετε τον αριθμό των εγγραφών στο πρόγραμμα να αυξάνεται, τότε κάτι κινείται, κάτι γίνεται καλά και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Και φυσικά, η ποσότητα του περιεχομένου που μοιράζονται στα social media τους οι υπάλληλοί σας, δείχνει πόσο πιστοί και αφοσιωμένοι είναι στο πρόγραμμα. Πόσο πολύ πιστεύουν ότι υποστηρίζοντας την εταιρεία με αυτόν τον σύγχρονο τρόπο, βοηθούν και στο χτίσιμο ενός ισχυρού εταιρικού brand αλλά και στην ενίσχυση του δικού τους επαγγελματικού προφίλ.