Το Facebook θα εστιάσει στους φίλους και όχι στους εκδότες στη ροή ειδήσεων…

Το Facebook μόλις ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο News Feed, τον βασικό χώρο στον οποίον οι χρήστες βρίσκουν περιεχόμενο στο κοινωνικό δίκτυο. Τους επόμενους μήνες, οι χρήστες θα βλέπουν «περισσότερα από τους φίλους, την οικογένεια και τις ομάδες σας» και «λιγότερα από δημόσιο περιεχόμενο όπως αναρτήσεις από επιχειρήσεις, brands και Μέσα Ενημέρωσης», όπως λέει ο CEO Mark Zuckerberg. Η εταιρεία λέει ότι έχει ακούσει από τους χρήστες ότι το λεγόμενο «δημόσιο περιεχόμενο» παραγκωνίζει τις «προσωπικές στιγμές» πάνω στις οποίες χτίστηκε η πλατφόρμα του Facebook.

Ο Zuckerberg σημειώνει ότι «είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς φτάσαμε εδώ», λέγοντας ότι υπήρξε μια έκρηξη από video και άλλους τύπους δημόσιου περιεχομένου που έχει «εκραγεί» στο Facebook τα τελευταία χρόνια. Εξαιτίας αυτού, «η ισορροπία του περιεχομένου στο News Feed έχει απομακρυνθεί από το πιο σημαντικό πράγμα που μπορεί να κάνει το Facebook –να μας βοηθήσει να συνδεθούμε μεταξύ μας», δήλωσε. Ως εκ τούτου, είναι ώρα να επανεξισορροπήσουμε αυτό που βλέπουν οι άνθρωποι όταν επισκέπτονται τον ιστότοπο.

Πέρα όμως από την εστίαση στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ φίλων και όχι Μέσων ή επιχειρήσεων, το Facebook θα δώσει προτεραιότητα στις αναρτήσεις που «προκαλούν συνομιλίες και σημαντικές αλληλεπιδράσεις». Για να επιτευχθεί αυτό, οι αλγόριθμοι της εταιρείας θα προσπαθήσουν να προβλέψουν τις αναρτήσεις με τις οποίες θα θέλετε να αλληλεπιδράσετε με τους φίλους σας ώστε να τις εμφανίσει ψηλότερα στη ροή ειδήσεων.

Ως αποτέλεσμα, οι σελίδες στο Facebook που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις και τα Μέσα Ενημέρωσης δεν θα έχουν προτεραιότητα. Η εταιρεία παραδέχεται ότι η εμβέλεια, ο χρόνος παρακολούθησης video και η κυκλοφορία των παραπομπών θα μειωθούν. Κάπως ειρωνικά, ωστόσο, το Facebook σημειώνει ότι το ζωντανό video είναι ένας ισχυρός οδηγός δέσμευσης και συζήτησης –έξι φορές περισσότερο από ένα κανονικό video-. Ως εκ τούτου, αυτοί οι τύποι video ενδέχεται να εξακολουθούν να εμφανίζονται στη ροή σας, ακόμη και από τις σελίδες.

Ο Zuckerberg ανέφερε μια πρόσφατη μελέτη που έκανε η εταιρεία σχετικά με το πώς η χρήση του Facebook μπορεί να συσχετιστεί με τις διαθέσεις σας. Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συνδεθούν με ανθρώπους που τους ενδιαφέρουν, οι άνθρωποι νιώθουν καλά με τον εαυτό τους. Αντιθέτως, η παθητική ανάγνωση άρθρων και η παρακολούθηση video μπορούν να φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Ο Zuckereberg σημειώνει ότι αυτό συμβαίνει ακόμα και αν το εν λόγω περιεχόμενο είναι διασκεδαστικό και ενημερωτικό.

Τελικά, το Facebook μοιάζει να μετακινείται πίσω σε αυτό που έκανε την επιτυχία σε πρώτη ανάγνωση: στις συνδέσεις άτομο σε άτομο. Πράγματι, ο ίδιος τοποθετεί μια επαναβαθμονόμηση του Facebook ως κάτι που έχει κληρονομήσει. Ο Mike Issac αναφέρει στους New York Times ότι επανεξετάζει πώς βλέπει ο ίδιος το Facebook από τότε που απέκτησε παιδιά, ακόμη κι αν αυτό πρόκειται να είναι επιζήμιο για την εταιρεία βραχυπρόθεσμα. «Είναι σημαντικό για εμένα όταν οι Max και August θα μεγαλώσουν να αισθάνονται ότι ο πατέρας τους έκανε κάτι καλό για τον κόσμο», είπε ο Zuckerberg στους NYT. Ο CEO του Facebook υποσχέθηκε την περασμένη εβδομάδα ότι ο στόχος του για το 2018 ήταν να διορθώσει πολλά από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, και φαίνεται πως δεν σπαταλάει χρόνο για να φτάσει στη δουλειά.

Πηγή